اتود زدن در طراحی گرافیک

معنی اتود در طراحی گرافیک چیست؟ به طرحی که طراح گرافیک پیش از شروع طراحی گرافیکی کامپیوتری، به صورت دستی آماده می‌کند و به سیستم طراحی گرافیک نیازی ندارد، اتود طراحی گرافیک یا پیش طراحی گفته می‌شود. در واقع اتود در طراحی گرافیک همان طرح مقدماتی است. به کمک اتود طراحی گرافیکی طراحان، طرح اولیه خود را به کارفرما یا مشتری ارائه می‌دهند. به کمک اتود طراحی گرافیکی طراح می‌تواند ایده‌های جذابی که در ذهن خود دارد روی کاغذ معمولی یا دیجیتالی پیاده کند.

اتود در طراحی گرافیک بخش مهمی از طراحی را تشکیل می‌دهد چون اولین مرحله پروژه طراحی است و دست طراح در اتود زدن باز است. طراح گرافیک محدودیتی در پیاده کردن ایده‌های خود در زمان اتود زدن ندارد. علاوه بر این با اتود در طراحی گرافیک، پیشبرد پروژه نیز راحت‌تر می‌شود زیرا راه‌حل‌های بیشتری به ذهن طراح برای بهبود طرح خطور می‌کند.

معنی اتود در طراحی گرافیک چیست؟

اتود کلمه‌ای فرانسوی و به معنی پیش طرح است. طراحان گرافیک قبل از اینکه کار طراحی را به صورت رسمی و سیستمی آغاز کنند طرحی که در ذهن دارند را روی کاغذ پیاده می‌کنند تا مشتری و کارفرما با مراحل پروژه طراحی آشنایی بیشتری پیدا کند و در زمان نیز صرفه‌جویی شود. از سوی دیگر طراح زمانیکه با کاغذ و قلم کار می‌کند بیشتر می‌تواند روی  قدرت خلاقیت خود مانور دهد و محدودیت‌های نرم‌افزارهای گرافیکی را ندارد.

چگونه مهارت اتود زنی خود را تقویت کنیم؟

برای اتودزنی گرافیکی چه مهارت هایی نیاز است؟

اهمیت اتود زدن در طراحی گرافیک چیست؟

مراحل اتود زنی در طراحی گرافیک

ابزارهای اتود زنی در طراحی گرافیک

اتودهای رایج در طراحی گرافیک کدام است؟

تفاوت بین اتود و اسکچ چیست؟

اتود زدن در طراحی گرافیک چه کاربردهایی دارد؟

نکاتی که هنگام اتودزنی طراحی گرافیکی باید رعایت کنیم

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها